تشک مواج

تشک مواج

تشک مواج میکروبیس سوپرشارژ RAEEN برای پیشگیری از زخم بستر طراحی شده است و از یک پمپ هوای الکتریکی و تشک باد شونده تشکیل می‌شود. این دستگاه با استفاده از الگوی دینامیک فشار، به صورت پیوسته فشار را در نقاط مختلف بدن تغییر می‌دهد تا از بروز زخم بستر جلوگیری کند.

ساخت ایران

دارای پروانه ساخت

دارای پروانه صادرات

توضیحات

شرح محصول مجموعه دستگاه تشک مواج میکروبیس (هوشمند) سوپرشارژ

1- هدف :

  • ايجاد اطلاعات علمي و عملي از کاربرد دستگاه و نحوه عملکرد و اجزاي اصلي دستگاه.

2- دامنه کاربرد :

2-1-  اپراتورها، پزشکان، اپراتورها و پرسنل مؤثر بر کيفيت محصول و خدمات پس از فروش آن

3- مسئوليت و اختيار :

–  ندارد

4- تعاريف :

1-  ندارد.

5- شرح دستگاه تشک مواج مارک RAEEN

زخم بستر

بر مبنای تئوری کاهش فشار بستر است که در نتیجه منجر به بهبود پرفیوژن بستر مویرگی می گردد. یکی از روشهای پیشرفته ای که بر مبنای این نظریه، ارائه شده است. استفاده از الگوی دینامیک ( تشک مواج ) در ساخت تشک های مورد استفاده در زخم بستر است. زیربنای این الگو، فیزیولوژی طبیعی بدن انسان است. بدن انسان هنگام خواب بطور طبیعی هر ۱۰ دقیقه یک بار (و بطور متوسط هر ۸ تا ۱۲ دقیقه یکبار) حرکت می کند تا خونرسانی در بستر مویرگی در نواحی تحت فشار بهبود پیدا کند. این دوره های ۱۰ دقیقه ای، مکانیسمی است که در تشک های جدید، طراحی و اجرا شده است.

زخم های فشاری که با عنوان زخم بستر نیز شناخته می شوند در نتیجه ی کاهش جریان خون در بخش های استخوانی بدن مانند دنبالچه – پاشنه – سر و آرنج بوجود می آید. بیمارانی که مجبورند برای مدتی طولانی در بستر درمان باقی بمانند و قادر به تغییر موقعیتشان در بستر نیستند در صورتی که تدابیر لازم برایشان در نظر گرفته نشود مبتلا به زخم بستر خواهند شد. مطابق با شبکه ی تحقیقاتی آسیب های نخاعی زخم های بستر در رده های ۱(زخم بستر سطحی) تا ۴ (ایجاد عفونت و خطر مرگ) بسته به شدت آسیب وارده دسته بندی می شوند. استفاده از پدهای مواج برقی از بروز زخم بستر نوع ۱ جلوگیری کرده و قاعدتا مانع از پیشرفت زخم بستر به سطوح بالاتر می شود.

پیشگیری از زخم بستر:

پیشگیری از زخم بستر بسیار آسان است:

۱) جابجا کردن بیماری که قادر به حرکت نیست روی تشک به ۴ طرف طی شبانه روز ( هر دو ساعت حداقل یک بار)

۲) ملافه تشک نباید خیس باشد . نباید سر باشد تا مریض روی آن سر بخورد زیرا باعث اصطکاک پوست و آسیب آن می شود . نباید چروک باشد

۳) کنترل مداوم نواحی تحت فشار از نظر حرارت و خون رسانی بافت با لمس ناحیه . محل نباید داغ باشد . اگر انگشت خود را روی آن کمی فشار دادید و بر داشتید باید سریع صورتی شود .

۴) ماساژ مداوم نواحی تحت فشار .

۵) استفاده از تشک های هوا که فشار را یک نقطه متمرکز نمی کنند.

مجموعه دستگاه تشک مواج هوشمند

تشک مواج وسیله ای است برای جلوگیری از زخم بستر با داشتن کلیه ویژگیهای بیان شده جهت پیشگیری که در بند قبلی بیان شدند یعنی تشک مواج با کاهش فشار ناشی از سمت تشک به بدن از زخم بستر جلوگیری کند. اجزای تشک مواج از یک عدد پمپ هوا و یک عدد تشک باد شونده (تشک مواج از ردیف های سلولی هوا تشکیل شده است که توسط پمپی به صورت یک در میان پر و خالی میشوند) تشکیل می شود و کاربرد این تشک در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار مفید است. مجموعه پمپ الکتریکی ابتدا فشار سلولها را در زمان حدود سه دقیقه به فشار عملکردی رسانده و سپس فشار هوای قسمت های مختلف آن را بطور دائم با مکانیزمهایی تعریف شده و هوشمند، کم و زیاد میکند. تشک مواج به وسیله دو کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه جا می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند. نتیجه اینست که فشاری که تشک به هر قسمت از بدن وارد میکند دائما در حال تغییر است. تشک های مواج در مدل های سلولی برای بیمارانی تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم و به مدت بستری بلند مدت کاربرد دارد.

طرز استفاده از مجموعه دستگاه تشک مواج هوشمند:

تشک های مواج باید بر روی تشک هایی که نرم نیستند مورد استفاده قرار گیرند زیرا تشک هایی که نرم هستند باعث از بین رفتن کارایی تشک های مواج و باعث آسیب رسیدن به بیمار می شوند. برای راه اندازی دستگاه باید دو خروجی هوای دستگاه را به دو ورودی تشک مواج متصل کرد. دستگاه را روشن کرده تا درمدت سه دقیقه سلولهای تشک به فشار هوای عملکردی برسند. در این نوع تشک بیمار می تواند در هر مرحله بر روی تشک قرار داده شود، چه قبل از شروع کار و چه بعد از رسیدن به فشار عملکردی در سلولها.

لازم به ذکر است که مجموعه کمپرس این دستگاه قابلیتی محافظتی دارد که علی رغم آنکه باید در طی شبانه روز روشن باشد ولی کاملا هوشمند و هدایت شده متناسب با فشار عملکردی به خود استراحت می دهد. در ضمن مصرف برق این دستگاه ها مانند یک لامپ کم مصرف می باشد.

مشخصات فني:

– دستگاه قابليت تنظيم فشار از 0-120 mmHg را دارد. این فشار معمولا متناسب با وزن بیمار ست می شود. میزان خطای قابل قبول برای کالیبراسیون 10% فشار کاری، در نظر گرفته شده است و محصول در فشار 10±110 میلیمتر جیوه کنترل نهایی می شود.

– این دستگاه داراي ویژگی متمایز سوپرشارژ بوده که کلیه سلولها را در حدود 3 دقیقه به فشار عملکردی می رساند و سپس وارد مد مواج بودن می شود. این ویژگی خاص دستگاه رایین صنعت بوده و در هیچیک از تشک های مواج دنیا وجود ندارد.

– این دستگاه دارای ویژگیهای منحصر بفرد مد استاتیک، مد داینامیک و مد تراپی درمانی می باشد. در مد استاتیک به مدت 40 دقیقه هر دو سلول تشک مواج به فشار تنظیمی اپراتور رسانده شده و در این وضعیت زیر بدن بیمار برای امور بالینی غیر مواج و یا زمانی که بیمار برای ادای حاجت یا غذا خوردن یا دارو خوردن باید در وضعیت نشسته قرار گیرد، می باشد. در مد دینامیک، تشک در وضعیت مواج قرار گرفته و در بازه های زمانی تعریف شده زیر بیمار به صورت پریودیک پر و خالی می شود. در مد تراپی نوع فشار و تخلیه به گونه ای می باشد که هر دو دقیقه سلولهای فرد از فشار خالی شده و سلولهای زوج پر فشار می شوند و این وضعیت عوض می شود. این اتفاق باعث می شود که زیر بدن بیمار همانند ماساژ دادن پرسنل، وضعیتی همانند فیزیوتراپی ایجاد نماید. قابلیتهای مد استاتیک و تراپی در هیچیک از نمونه های تشک مواج موجود در دنیا وجود ندارد و خاص دستگاه رایین صنعت می باشد.

– ویژگی منحصر به فرد نگهداشت اطلاعات تنظیمی در حافظه دستگاه در اثر خاموش شدن ناگهانی و یا برق رفتن. این ویژگی باعث می شود به محض اتصال مجدد برق دستگاه با آخرین تنظیمات انجام شده مجددا شروع به فعالیت نماید. این ویژگی نیز در هیچیک از مدلهای تشک مواج خارجی وجود ندارد و همه آنها پس از اتصال برق باید مجددا راه اندازی و تنظیم شوند.

– این دستگاه دارای ویژگی منحصر بفرد سیستم حفاظت از خود می باشد که علی رغم روشن بودن آن در طی شبانه روز به صورت هوشمند وارد مد استندبای شده و بر اساس وضعیت عملکردی استراحت می نماید. این ویژگی عمر مفید کارکرد دستگاه را به میزان قابل توجهی بالا می برد.

– کلیه کاراکترهای تنظیمی دستگاه بر روی ال سی دی به اپراتور نمایش داده می شود و اپراتور می تواند به راحتی بر اساس دستورالعمل فعالیتهای تنظیمی دستگاه را به راحتی انجام دهد.

– کلیه فرایندهای تنظیمی و عملکردی دستگاه به صورت هوشمند و اتوماتیک با استفاده از میکرو پروسسور کنترل می شود.

– جهت اطلاع اپراتورها آلارمهای دیداری و شنیداری نشتی و کاهش فشار در نظر گرفته شده است.

– فابلیت مشاهده میزان فشار تنظیمی و زمان تنظیمی و حالتهای Static  و Dynamic و THERAPY و الارم بر روی صفحه LCD

– قابلیت باد کردن تشک با دبی و فشار ماکزیمم در ابتدا و تنظیم شدن اتوماتیک پمپ با فشار متناسب وزن تنظیم شده، پس از رسیدن فشار هوای داخل سلولها به فشار نرمال.(برنامه ریزی شده در میکروپرسسور)

– قابلیت تنظیم زمان در هر سیکل و تنظیم فشار بر اساس وزن توسط اپراتور

– قابلیت کنترل هوشمند فشار داخل سلولها و عملکرد در بیشترین راندمان کاری با راه اندازی و خاموش نگه داشتن کمپرسور دستگاه بر اساس فشار تنظیمی اپراتور(صرفه جویی در مصرف برق و افزایش عمر دستگاه)

– اپراتوری آسان (استفاده از سه کلید جهت کلیه تنظیمات و عملکردها) بر اساس سیستم دیجیتالی

– تشک با ارتفاع 20 سانتیمتر جهت بیماران  High Risk که از جنس TPU می باشند(تعداد 20 عدد سلول در یک تشک)

– دارای کانکتورهای TTC  جهت وصل کردن سریع شلنگ به خروجی پمپ و عدم تخلیه هوای داخل سلولها در صورت جدا کردن کانکتورها

– دارای اتصال جداشدنی سریع با عنوان اتصال CPR جهت انجام آماده سازی شرایط انجام امور احیاء بیمار

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تشک مواج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط