کاف تورنیکت

کاف تورنیکت

کاف تورنیکت RAEEN برای قطع جریان خون در اندام‌ها طراحی شده و عمدتاً در جراحی‌های ارتوپدی و قلب استفاده می‌شود. این کاف‌ها با جنس TPU و روش جوش Hi Frequency تولید می‌شوند که باعث کاهش عوارض جانبی و ضخامت کمتر نسبت به نمونه‌های دیگر می‌شود. دارای اندازه‌های مختلف برای بزرگسالان و کودکان است و طول عمر یک ساله دارند.

ساخت ایران

دارای پروانه ساخت

دارای پروانه صادرات

توضیحات

1- هدف :

  • ايجاد اطلاعات علمي و عملي از کاربرد محصول و نحوه عملکرد آن.

2- دامنه کاربرد :

2-1-  اپراتورها، پزشکان، اپراتورها و پرسنل مؤثر بر کيفيت محصول و خدمات پس از فروش آن

3- مسئوليت و اختيار :

–  ندارد

4- تعاريف :

کاف: وسيله نوار مانندی كه انتهاي بازو يا پا را به منظور كنترل گردش خون منطقه انتهايي احاطه مي كند. اين وسيله قابل استفاده مجدد بوده و همراه با يك شريان بند كه فشار را كنترل مي نمايد مورد استفاده قرار می گیرد. كاف معمولاً يك محفظه دوتايي را براي تناوب محل فشار احاطه مي‌كند.

5- شرح محصول کاف تورنکیه مارک RAEEN

– کاف تــــورنيکت به عنوان واسطه اصلی جهت قطع جريان خــون در اندام دست و پا استفاده مي شود و با توجه به اين مشخصه بيشترين استفاده را در اطاق­هاي عمل ارتوپدي دارد. البته در اطاق عمل هاي جنرال، ترميمي و نيز در اطاق عمل قلب ( عمل هاي قلب باز جهت پيوند رگ پا به قــلب) نيز استفاده مي­گردد. اين محصول با اتصال به دستگاه های مولد فشار مانند تورنیکت رایین صنعت که بر حسب استفاده براي اطفال و بزرگسالان و اندام تحتاني و فوقاني متفاوت نیز می باشد، وظیفه بستن کنترل شده شریان را عهده دار است.

در اين رابــطه شرکت رايين صنعت سايزهای محتلفی از کاف را توليد نموده که هر کدام از کاف ها شامل کاف داخلي، محافظ کاف و کاور اصلي مي باشد. وجه تمايز کافهاي توليدي شرکت رايين صنعت در اين است که کاف داخلي از جـنـس TPU مي باشد و اطراف آن بوسيله جوش Hi Frequency به هم متصل گرديده است که در ايـن حالت ضخامت ورقـــه هاي TPU کــم بوده و اثرات جانبي آن بر بيمار کمتر است. در حاليکه در موارد ديگر از جنس بوتيل رابر استفاده شده که ضخامت آن زياد بوده و تاثير آمبولي و خون مردگي بر بافت را دارد.

اجزاي اصلي کاف تورنیکه شامل  چسب زبره، چسب نرمه، بند، پارچه جهت روکش، پارچه کشی جهت زیری روکش، نوار مغزی رنگی، نخ در رنگ های مختلف به منظور زیبایی و نوعی تفکیک قائل شدن بین کافهای رایین صنعت، تفلون جهت داخل روکش به منظور جلوگیری از سوراخ شدن تیوب، نوار مارک معرف محصول، تیوب کاف و کانکتورهای هوا میباشد.

برای این دستگاه طول عمری معادل با یک سال در نظر گرفته شده است و اسناد و مستندات مربوط به تولید هر یک از محصولات به مدت 5 سال بایگانی می شود.

کاف تورنیکه بنا بر عضو بیمار (دست یا پا) ، وزن و جثه در ابعاد زیر توسط شرکت رایین صنعت ارائه می گردد:

 

بدین منظور شرکت رایین صنعت به عنوان اولین تولید کننده دستگاه تورنیکت دیجیتال با قابلیتهای ویژه در کشور و در دنیا دستگاهی جامع را در سال 1388 طراحی و به بازار ایران عرضه کرد که توسط آن می توان از انواع کاف تورنیکه های تک سلولی و دو سلولی برای عمل های جراحی اورتوپدی و عمومی استفاده نمود. یک و یا دو کاف معمولی و یا یک کاف دوبل از طریق شلنگ رابط به دستگاه تورنیکت دیجیتالی رایین صنعت متصل شده و توسط آن جراح فشار کنترل شده ای را بر روی عضو بیمار ایجاد  میکند.

انواع سایز کاف تورنیکه طراحی شرکت رایین صنعت عبارتند از:

   مدل                                                                       مدل                   جدول 1، انواع کاف
   CF90        کاف ران بزرگسال90*10         CF40     کاف رانی بزرگسال 90*13
   CF80     کاف دبل ران بزرگسال 14*90         CF50     کاف بازویی دبل 60*13
   CF70        کاف ران بزرگپا 100*13        CF30     کاف بازویی سینگل  60*10
   CF60          کاف بازویی 60*7.5        CF10     کاف بازویی اطفال 25*7
       CF20     کاف ران اطفال سینگل 40*10

 

*مشخصات فني:

– محصول قابليت تحمل فشار از 0-700mmHg را دارد. البته حداکثر فشاري که در اطاق عمل براي بيمار استفاده مي شود 550mmHg مي باشد.

ابعاد بر اساس جثه و عضو بیمار(دست یا پا) طراحی و تولید شده است که در جدول بالا نشان داده شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کاف تورنیکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط