تورنیکت RS5300

تورنیکت RS5300

دستگاه تورنیکت RAEEN برای قطع جریان خون در جراحی‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه با تنظیم دقیق فشار و تایمر تا 300 دقیقه، ایمنی و کارایی بالایی دارد. قابلیت تخلیه کاف به دو روش پیوسته و پلکانی و امکان ذخیره و ارسال اطلاعات از طریق وای‌فای از ویژگی‌های اصلی آن است. دستگاه دارای 5 سال عمر مفید، یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است.

ساخت ایران

دارای پروانه ساخت

دارای پروانه صادرات

توضیحات

1- هدف :

  • ايجاد اطلاعات علمي و عملي از کاربرد دستگاه و نحوه عملکرد و اجزاي اصلي دستگاه.

2- دامنه کاربرد :

2-1-  اپراتورها، پزشکان، اپراتورها و پرسنل مؤثر بر کيفيت محصول و خدمات پس از فروش آن

3- مسئوليت و اختيار :

–  ندارد

4- تعاريف :

1-  ندارد.

5- شرح دستگاه تورنيکت مارک RAEEN

– دستگاه تــــورنيکت جهت قطع جريان خــون در اندام دست و پا استفاده مي شود و با توجه به اين مشخصه بيشترين استفاده را در اطاق­هاي عمل ارتوپدي دارد البته در اطاق عمل هاي جنرال، ترميمي و نيز در اطاق عمل قلب ( عمل هاي قلب باز جهت پيوند رگ پا به قــلب) نيز استفاده مي­گردد. اين دستگاه با اتصال به کاف­هايي با سايزهاي مختلف، مورد استفاده براي اطفال و بزرگسالان و اندام تحتاني و فوقاني مي باشد.

اجزاي اصلي دستگاه تـــورنيکت، شامل يک پمپ روتاري، شير بـرقي، مخزن هوا، برد ميکروکنترلر، برد گيرنده ديتاهاي فــشار(برد پنل) مي باشد. اين دستگاه بوسيله ميکروکنترلر، فشار داخـل کاف را بر اساس فشار تنظيم شده دستگاه توسط اپراتور، کنـترل مي کند0 پمپ روتاري در اين سيستم به اين دليل انتخاب شده است که کمترين نشتي هوا و کمترين صدا را دارد و نسبت به حجم خـود فشار مـناسب و لازم براي کاف را توليد مي کند. مخزن دستگاه در واقع مــشابه يک آکومولیتور عــمل مي کند و وظيفه صاف و يکنواخت کردن فـشار باد توليدي را بر عهده دارد و از وارد شـدن شوک ناگهاني فشار به ترنسديوسر فشار جلوگيري مي کند.

شير برقي جهت تخليه کاف در پايان کار و همچنين کنترل فشار در حين کار استفاده مي گردد و در صورتيکه در حين کار بنا به هر دليلي فشار افزايش يابد اين شير به طور اتوماتيک باز شده و فشار را متعادل مي کند. برد گيرنده ديتاهاي فشاري(برد پنل)، وظيفه ثبت فـــشار مورد نياز توسط کاربر را بر عهده دارد و در صورت بـــروز هـــر گونه تغيير آنرا به بـرد ميکروکنترلر انتقال مي دهد و سيستم مـــيکرو بوسيله فـــرمان دادن به پــمپ و شير بـــرقي فشار را مـتعادل و بر اساس خواست اپراتور تنظيم مي نمايد. همچنین برد میکرو قابلیت ثبت و ذخیره اطلاعات را داشته و می تواند از طریق وایفای به گیرنده ها اعم از کامپیتور و موبایل و … متصل شده و پس از وارد نمودن رمز اختصاصی دستگاه ریپورت عملکرد دستگاه در حین عمل جراحی بیمار را ارائه دهد. این ریپورت به صورت فایل PDF ارسال شده و قابلیت پرینت و الصاق به پرونده بیمار را دارد.

نمایشگر دستگاه  تغذیه 12 ولتی داشته و صفحه گرافیکی با وضوح تصویر بسیار بالا دارد و اطلاعات عمل جراحی شامل فشار تنظیمی ، زمان تنظیمی و زمان عمل را روی صفحه نمایش می دهد.

برای این دستگاه طول عمری معادل با 5 سال در نظر گرفته شده است و اسناد و مستندات مربوط به تولید هر یک از محصولات به مدت 5 سال بایگانی می شود. لازم به ذکر است که شرکت خود را ملزم به گارانتی دستگاه به مدت یک سال و خدمات پس از فروش به مدت 10 سال می داند.

*مشخصات فني:

– دستگاه قابليت تنظيم فشار از 0-700mmHg را دارد. البته حداکثر فشاري که در اطاق عمل براي بيمار استفاده مي شود 550mmHg مي باشد. میزان خطای قابل قبول برای کالیبراسیون 2% فشار کاری، در نظر گرفته شده است و محصول در فشار10±500 میلیمتر جیوه کنترل نهایی می شود.

— دستگاه داراي تــايمر نيز مي باشد و قابـــليت تنظيم از 0-300 دقــيقه را دارد. در ايـــن حالت در 10 دقيقه پاياني دستگاه آلارم مي زند تا در صورت نياز زمان بوسيله اپراتور افزايش يابد. اين آلارم مجدداً در 5 دقيقه پاياني به صدا در مي آيد.

– در صورتيکه عمل بيمار پيش از زمان تنظيمي پايان يابد امکان تخليه کاف به دو صورت پيوسته و پلکاني وجود دارد.

در حالت تخليه پيوسته؛ دگمه STOP روي دستگاه تعبيه شده که به صورت تاخيري عمل مي کند يعني اپراتور بايد دست خود را 2 ثانيه روي دگمه نگهدارد تا شير برقي باز شده و کاف تخليه گردد.

در حـالت پلکاني دگمه STOP/5 روي دستگاه تعــبيه شده است که ايـــن دگمه نيز تاخيري مــي باشد. در اين حالت هر 5 ثانيه 100mmHg از فــشار داخــل کاف کم مي شود تا فــشار به صفر برسد و کاف کاملاً تخليه گردد0  این قابلیت در کاهش درد برای بیمار هنگام تزریق مواد بیهوشی بسیار کاربردی بوده و این متد ثبت اختراع شده است.

– در حين کار امکان بالا و پايين آوردن فشار کاف وجود دارد و اپراتور مي تواند بوسيله دگمه Pressure فشار را افزايش و يا کاهش دهد.

– در حين کار امکان بالا بردن زمان وجود دارد ولي آنرا نمي توان کاهش داد و اين پارامتر جهت بالا بردن ايمني دستگاه در نظر گرفته شده است. زيرا در صورت اشتباه اپراتور در زمانهاي پايين و کاهش آن، کاف به سرعت تخليه مي شود لذا طراحي بر آن اساس صورت گرفته است که زمان را در حين کار نمي توان کاهش داد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تورنیکت RS5300”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط